viernes, 4 de marzo de 2011

AGM 2011

This blog was created just after the 2010 AGM. In eleven months we have received 9,400 visits from over 3,500 visitors who viewed 24,500 pages.
Este blog se creó a raíz de la AGM 2010. En once meses hemos recibido 9.400 visitas de más de 3.500 visitantes que han visto 24.500 páginas.

If you print the full content of the blog you will need about 200 A.4 pages. The information published is largely thanks to the collaboration of many people who have sent us articles, news, revised translations, proposed topics, written some comments, asked questions, etc. Thank you all very much.
Si imprime el contenido completo del blog necesitará unas 200 hojas DIN A4. La información publicada se debe en buena medida a la colaboración de muchas personas que nos han enviado artículos, noticias, que han revisado las traducciones, propuesto temas, escrito algunos comentarios, hecho preguntas.... A todos, muchas gracias.

In our first post (you can find all of them arranged in the page Blog post index) we explained how our aim is to help to achieve the best and improve the performance of one of the most beautiful resorts in the province of Murcia. We have an opportunity to do it at the AGM 2011.
En la primera entrada publicada (puede encontrarlas todas ordenadas en la página Índice de entradas al blog) exponíamos nuestro objetivo de contribuir a sacar el máximo partido y a mejorar el funcionamiento de uno de los resorts más bonitos de la provincia de Murcia. Tenemos una oportunidad de conseguirlo en la AGM 2011.

This year a number of issues requested by some owners will be addressed. If we want a transparent administration and management, that defend owners’ interests efficiently, it is now the time to achieve it.
Este año se tratarán una serie de puntos solicitados por algunos propietarios. Si queremos una administración y una dirección transparente, que defiendan eficazmente nuestros intereses, ahora está en nuestra mano conseguirlo.

Lista de puntos solicitados por propietarios (Estragón 2, Almizcle 7)

1. Propuesta y votación para la creación de una delegación compuesta por dos propietarios de nacionalidad española y dos más de cualquier otra nacionalidad para ayudar en las negociaciones de contratos y mejora de servicios a la comunidad.

2. Propuesta y votación para definir la duración de los contratos que afectan a la Comunidad General a un año, empezando el 1 de Abril y acabando el 31 de marzo del año siguiente.

3. Explicación por parte del administrador sobre las diferencias existentes entre los estatutos de las subcomunidades (bloques) y los de la Entidad Urbanística de Conservación ¿Cómo repercute los servicios asumidos por la Comunidad General en el IBI? ¿Quién está pagando la electricidad del alumbrado de las calles?

4. Explicación de las acciones tomadas respecto a la existencia de pozos y fuentes en el Resort, a partir de la información proporcionada por algunos vecinos al administrador.
Exposición del informe técnico.

5. Propuesta y votación para que los votos se consideren acorde a los coeficientes de participación.

6. Exposición de los acuerdos de compensación por los que PW (o actual empresa equivalentes) no paga y/o no pagaba sus cuotas de comunidad.

7. Explicación del estado actual del recurso legal común referente a los defectos de construcción.

8. Propuesta para que cada subcomunidad decida, si ve oportuno, la provisión de un fondo de reserva para el repintado de fachadas y otros elementos comunes de cada bloque, tales como las barandillas metálicas de las rampas de acceso a los sótanos.

9. Explicación sobre las zonas no terminadas y no transferidas a la Comunidad de Propietarios, así como la repercusión de su estado en la futura recepción. ¿Qué zonas quedan por recepcionar?

10. Explicación por parte del administrador de las repercusiones legales y económicas sobre la rescisión del actual contrato de mantenimiento de ascensores, firmado a 10 años, por parte de Margaret Daniels, sin ninguna autorización por parte de cada una de las subcomunidades (bloques). ¿Quién es el responsable en caso de una supuesta demanda de la empresa mantenedora (KONE)?

11. Propuesta y votación para que cada bloque pueda funcionar independientemente, según permite la Ley de Propiedad Horizontal. Ello incluye al menos la propuesta de creación de cuentas bancarias independientes y la definición de sus órganos de gobierno.

12. Licitación del contrato del administrador de la comunidad general y de cada una de las subcomunidades.

13. Presentación de las cuentas de una forma completa, incluyendo recaudación general, morosidad, endeudamiento, estado del superávit anterior generado y el actual. ¿Existe fondo de reserva de la comunidad general y cómo se gestiona?

14. Propuesta y votación para que cada edificio pueda elegir libremente su proveedor de telecomunicaciones cuando expire el actual contrato.

List of points required by owners (Tomillo 5)

1. In order to choose the best service providers for our community services, we ask that the General owners meeting vote for a sub-Committee of two Spanish and two other European owners who have prior contractual dealings, and communication with possible providers.

2. We ask for a General owners meeting vote for new contracts to be signed for only one year, in agreement with elected administrator/committee duration. We also recommend the General owners meeting vote for contracts start and finish on 1st April. We ask that the General Owners Meeting vote that the newly signed gardening and security contracts are illegal as this is the responsibility of the new President and Committee after the March 2011 AGM's

3. We seek an explanation of your transparency in your job, and professionalism. There are considerable doubts now being raised by owners.

4. We want a clear explanation about differences between Sub-Communities statutes (signed by every owner with notary when we bought our properties) and Urban Conservation Entity. Firstly what has happened to issues assumed to be covered by Murcia Town Hall, and Secondly what agreement was reached by Town Hall and builder company? How does it affect owners relating to their IBI Spanish tax? We also request an explanation to
a) Who is paying for the street lights and should the accounts include this cost/provision?
b) What provision is being made for the repainting of the buildings in the accounts?

5. Relating to existing water wells and water springs on the resort, and use of water, and despite several months of communication we seek an explanation on what are you doing to lower our water costs?

6. We ask for the General owners meeting vote in agreement with the participation coefficients we have as apartment owners, block and phase members, as we pay our community fees. We consider that way as only fair.

7. We request you publish “compensation agreements” because Polaris World (or actual equivalent company) didn’t and/or don’t pay fees for their past and actual properties.

8. We want a public explanation to every owner about actual state of construction defects claim.

9. We seek an explanation about resort areas which are not finished and have not yet transferred to our Community ownership for example perimeter railings to the resort.

10. We ask that the General owners meeting vote to decide that the 10 year lift contract is illegal as this was never presented or approved to each Sub Community that is directly responsible for this cost.

11. We ask that the General owners meeting vote to set up separate bank accounts for each sub community if they so require so that each subcommunity and decide if they so should wish to perform there own administration and secretary duties as contained in our statutes "Each one of the sub communities will be independent in its organization and functioning, it will be able to appoint its respective governing bodies"

12. We ask that the General owners meeting vote for the competitive retendering of the Resortalia contract.